נובמבר 2017 - TMRG

שום- האנטיביוטיקה הטבעית של הטבע

Doctor recommended garlic , natural antibiotic , health care alternative medicine concept

למה כמה ואיך!!! פתרונות לצריכת שום מבלי ‘לחנוק’ את הסביבה

השום הוא קו ההגנה הראשון שאנחנו יכולים לחשוב עליו בטיפול בהתקררויות (ובעוד לא מעט מחלות)

החורף רק הגיע וכבר שרשרת של רגישויות שצצות ועולות סביב הגרון: ‘כבר חודש משתעל’ ‘חוסר נוחות וצרידות מאז שהייתי מקורר’
אלו תלונות שגרתיות שאנו שומעים על בסיס קבוע בימים אלו מלקוחות שפונים. דלקות וכאבי גרון, נזלות, שיעולים וכיוצא באלו הם האויב מס’ 1 של הפקת קול בריאה ואיכותית.

מאחר ומיתרי הקול ממוקמים בחלקה העליון של מערכת הנשימה הם מהראשונים להיפגע וגם אם הם לא נפגעו ישירות מחידק או וירוס
כל בעיה אחרת במערכת הנשימה תשפיע לרוב על הפקת הקול, ותיצור קושי גם במיתרים עקב לחץ חזק מדי וסגירה לא סימטרית כתוצאה מנפיחויות אדמומיות וליחות.
הבעיה איננה רק בזמן מחלה אלא גם בתולדות שצצות לאחריה.. כשאנו חולים ניתן להבין שקשה לנו להפיק צליל צלול ולשלוט בו.
אבל הבעיה היותר מציקה מתרחשת לאחר מכן כשהבעיה נמשכת מעל מספר ימים והופכת למטרד.. הפתרון הוא להקדים תרופה (טבעית) למכה או במילים אחרות להשקיע יותר במניעה.-  השום הוא קו ההגנה הראשון שאנחנו יכולים לחשוב עליו בטיפול בהתקררויות (ובעוד לא מעט מחלות)

שום ידוע כיעיל ומרפא מחלות רבות ואפילו שמו יצא כנוגד סרטן.
מלבד היותו אנטי חיידקי (נגד חיידקים שונים), אנטי ויראלי אנטי פיטרייתי ויותר מזה: ידוע כקוטל זיהומים במערכה העיכול, במערכת הנשימה. מצוין לכלי דם ולב בהיותו מדלל דם מרחיב כל דם ומשפר זרימת דם, מפחית רמות שומנים וכוסלטרול, עוזר בטיפול בסכרת ,ממריץ פעילות כבד, זרימת מיצי מרה תקינה, מחזק מערכת חיסון מחלות אוטואימוניות ועוד הרבה נגזרות…

לעניננו השום מצוין במקרים של צינון שיעול שפעת ליחות ברונכיט סינוסיטיס וכד’.. הבצל אגב הוא מאותה המשפחה של השום ומכיל מגוון דומה של חומרים פעילים אך הריכוז בו נמוך יותר. וגם טעמו וריחו עדינים יותר. אז למי שלא יכול להסתדר עם השום הבצל הוא בהחלט תחליף חלש יותר.

בגלל עוצמתו הרפואית של השום חשוב לדעת
מתי לא לצרוך אותו:

אזהרות:

  • במצבים של עודף חום צרבות וחומציות יתר בקיבה עדיף להמנע בשימוש עם השום...
  • בהיריון (לא במינוני תרופה), בהנקה הריח עלול לדחות את התינוק.
  • למי שסובל מעודף חום (הזעות יתר , גלי חום).
  • למי שסובל מרגישות לשום. למשל בעיות עיכול, גזים כתוצאה מאכילת שום.
  • והחשוב ביותר: אנשים הנוטלים מדללי דם או אספירין לא להגיע למינוני תרופה

ריח רע- אני לא אכביר במילים על ריחו הרע של השום ריח נובע מהשמנים הנדיפים בו על בסיס גופרית.בעיקר האליצין.
בהמשך אמליץ על דרכים שונות לצריכת השום. כאשר חלקן ממזערות את הריח. ואף שומרות על יתרונותיו הרבים.

המינון  המומלץ :

שום: כמניעה   2-3 שני שום ביום

בטיפול בזהום (מינוני תרופה):

8-10 שנ שום ביום.

בצל: כמניעה : חצי בצל ליום.

כטיפול (מינוני תרופה):

להכים סירופ בצל ודבש כפית מספר פעמים ביום לפי הצורך.

דרכי צריכה:

הכי פשוט לצרוך שום טרי.

כאשר אוכלים את השום חי ניתן לחתוך אותו לחתיכות קטנות ולמעוך אותו, אז לחכות 2 דקות לשחרור החומר הפעיל אליצין

לרסק שיני שום או לחתוך אותן דק על פרוסת לחם., בטחינה או בסלט.

במרק : להכניס 2 שיני שום בצלחת מרק (בחימום השום הצמח מאבד כמעט את כל סגולותיו הרפואיות אז להמנע כמה שנתן. גם במרק אם נכניס אותו לצלחת טיפה יאבד מהערך אבל עדיין נרגיש את ההשפעה)

ניתן לצרוך שום בכמוסה. (עדיף קפסולה של שום שיובש בהקפאה וחומר גלם שלא עבר חימום)

ודרך נוספת למי שקשה לו עם הריח.

טינקטורה באלכוהול. (דרך טובה יותר להפחתת הריח. האלכוהול מעכב פירוק האליצין. ועדיין המיצוי בדרך זאת משחרר חומרים רבים מאוד חזקים ולכן היעילות רבה).

מיצוי אלכוהולי (טינקטורה):

לקחת שיני שום טריות קלופות מרוסקות במעבד מזון.
למהול אותן באלכוהול נקי 95 אחוז.
ביחס שווה . (גרם למ”ל 1:1)
למזוג לבקבוק או צנצנת זכוכית ולשמור חודש בארון.
יש שמערבבים את הצנצנת פעמיים ביום . בכל מקרה גם רק השריה עושה את העבודה.
לאחר חודש מסננים את השמן  בבד כותנה (אפשר בד חיתול) ובשמן שסוננן משתמשים.
המינון לתחזוקה 2-5 מל ליום. ועד 20 מ”ל ליום כטיפול תרופתי.
כמו כן מומלץ ללעוס פטרוזיליה לאחר סיום האכילה להפחתה של הריח.

ולאלו מכם שקולם הוא כלי העבודה הראשי, אם עדיין לא שמעתם על שיטת הטיפול של TMRG למניעת צרידות, השבחת איכות הקול, וטיפול בבעיות קוליות

מוזמנים ליצור קשר ולשמוע פרטים…

טליה

מכון קול TMRG

03-7363065

צרידות- בניית יסודות

צרידות – בניית יסודות

Man in scarf suffering from sore throat

התעוררתם בבוקר ובקושי יכולתם לדבר? התחלתם לכחכח בגרונכם באמצע שיחה או דיון?
הקול שלכם נשמע מחוספס, גס וצורם לאוזן?

צרידות היא בד”כ לא נעימה והתחושה היא לעיתים כואבת ובעייתית מבחינת תפקוד יומיומי בעמדות ובתפקידים מסוימים.
אך זהו מצב שהוא, לרוב, חולף וזמני וניתן לטיפול מהיר, קצר ופשוט, אבל לא תמיד..
במקרים שהצרידות אינה חולפת מאליה, חשוב לטפל.

ממה בעצם נובעת הצרידות הכרונית:

כאשר קיימת פתולוגיה על מיתרי הקול (לדוגמא יבלת או פוליפ )או ליחות בגרון או חומציות שעולה מהוושט לגרון.
או שקיים מצב בו המיתרים אינם נסגרים בצורה מלאה או סימטרית מסיבה כלשהי נתקל בקשיים בהפקת הקול ובהופעתה של צרידות.
נתקשה לדבר ולשיר כהרגלנו, עד שתנועות בסיסיות של המיתרים (כשנדבר או נשיר) עלולות ללחוץ ולהזיק.

צרידות – איך לטפל:
קיימת חשיבות לתרגול התנועה הבסיסית הקלילה של המפגש בין המיתרים לצורך הפקת קול בריאה,
מדובר על הפקת קול עדינה שנחשבת נכונה מאחר ואיננה מזיקה.

יסכימו איתי המורים לפיתוח הקול שיש יותר מדרך אחת להפיק קול בצורה ‘בריאה’ למרות זאת כשקיימת בעיה נחזור כמה צעדים לאחור ונלמד ונעבוד על הבסיס.
מדובר על תנועה המתבצעת ללא כוח /מאמץ ובמינימום משקל המופעל בדחיסת המיתרים אחד כלפי השני.

לדוגמא: תנועה פשוטה של ההברה אי, או, אה (קמץ) בצורה עדינה ושקטה ביותר.או תרגילי קול בסיסיים אחרים.
אפשר להגדיר זאת כ’בניית יסודות’ .

למה הכוונה בבניית יסודות ?

קל יותר ללמד את הגוף תנועה חדשה (ונכונה) מאשר לתקן תנועה של הגוף לאחר שהתרגל לתנועה אחרת (שאיננה נכונה).
במקרה שלנו כאשר קיים עומס קולי שמוביל לקושי כרוני, בית הקול מתרגל לעבוד בצורה מאומצת ולוחצת.
גם כשאין צורך לכך. הדיבור או השירה באופן אוטומטי יהיו לוחצים. אם נרצה או לא.
ולכן נדרש להרגיל את המיתרים מחדש לעבוד בצורה קלילה ובחסכון.
למצוא את הלחץ המינימלי הנדרש לעוצמה הרצויה.
כלומר הרעיון לחזור כמה צעדים וללמד אות המיתרים את המובן מאליו.
להיפגש בינהם בהתאם למאמץ האמיתי הנדרש.
בנוסף לפני מאמצים קוליים ארוכים או חזקים במיוחד נדרש להטמיע (להחדיר ל’שריר ולראש’) את התנועה הפשוטה, כדי למנוע מאמץ מיותר .

טיפול בצרידות כרונית

בנוסף לתמיכה של תכשירי TMRG תמיכה בהפקת הקול (חיטוי, סיכה וכו) נתרגל פעולות פשוטות ביותר של סגירת המיתרים במינימום מאמץ כלומר במינימום משקל חיצוני ופנימי שלוחץ על המיתרים. אנו אמורים לחזור על פעולה זאת שוב ושוב ושוב….

בצורה הזאת של פעולה פשוטה וקלילה נרגיל את המיתרים לעבוד באופן סימטרי ללא לחץ.
ורק לאחר הפעולה הבסיסית (שהיא גם מעין חימום),  נוסיף עוצמה ומילים (שדוחפות יותר ודוחסות יותר את המיתרים זה כנגד זה ואת האוויר חזק יותר כנגד המיתרים) התרגול יעודד עמידות ללחץ של המיתרים.

במקרים רבים של צרידות התרגול העדין חשוב ביותר כי רק באמצעותו נגיע להרפיה שנובעת ממתיחה עדינה ושחרור..

לסיכום:

בזמן צרידות חשוב שנעבוד במינימום לחץ על המיתרים,
זהו עניין של הרגל.
עלינו להרגיל את השרירים לדפוס תנועה קליל,על מנת לסגל זיכרון שרירי ‘בריא’.
ואם נמאס לכם מהקושי ולא הסתדרתם לבד בתרגול פשוט כגון גרגור עם מים זמזום עדין גלגולי שפתיים ועוד מומלץ לבנות יסודות בדרך בטוחה נעימה וקלה עם שיטת הטיפול TPV .שיטה המתאימה לכולם .

טליה TMRG

צרו איתנו קשר

    קטגוריות מוצרים