ראיון עם רותי חלבני - כריזמה בקול - איך נמשוך את הקהל שלנו להקשיב לנו ? - TMRG

ראיון עם רותי חלבני – כריזמה בקול – איך נמשוך את הקהל שלנו להקשיב לנו ?

כריזמה בקול – איך נמשוך את הקהל שלנו להקשיב לנו/ ראיון עם רותי חלבני ?

כמה חשוב הקול שלנו…..

העולם שלנו מושתת על מנהיגים שעולים או נופלים בגלל הכריזמה שלהם שמתבטאת בקולם (ולא תמיד מבוסס של אידיאולוגיה).
הבחירות בארה”ב הן דוגמא מאלפת לנושא. לטוב ולרע.
הנושא הזה משלב המון פסיכולוגיה וגם קצת פיזיולוגיה של מערכת הקול שניתן לשקם ולשפר אותה לעין שיעור.
ראיון עם רותי חלבני –זמרת ומנטורית לפיתוח קול, טיפים מעשיים לשיפור איכות הקול, והפעם דגש על ‘כריזמה  קולית’, במסגרת סדרת הראיונות שאני עורכת עם אנשי מקצוע מתחום הקול.
רותי חלבני – אמנית שירה בינלאומית בתחום האופרה והג’אז. ניהלה קריירה ענפה כסולנית בבתי אופרה בחו”ל והופיעה בהפקות האופרה הישראלית.
מורה לפיתוח קול בכירה ומנהלת מחלקת שירה בת זמננו במרכז המוזיקה רעננה. יועצת ומנחה מורים לפיתוח קול ומנהלת סטודיו לפיתוח קול במושב בני ציון בשרון.

אז השאלה הנשאל : איך נמשוך את הקהל שלנו להקשיב לנו?

והתשובה: קול אטרקטיבי!

לפני כשנתיים, מספרת רותי חלבני, פנתה אליי מרצה למנהל עסקים ותקשורת ושתפה אותי בתסכול שהיא חשה לגבי הקול שלה.
להערכתה השימוש בקול שלה לא רק שלא משרת אותה ביעילות ומקדם אותה בעסקיה אלא אף מזיק להם.

ובנוסף, היא נעשית צרודה לאחר הרצאות . נדמה לה שהקול שלה צפצפני ולא משדר סמכות ומקצועיות….בתלונות כאלו ואחרות, פונים אלי לקוחות שרוצים להבין מה לא עובד בקול שלהם. וללמוד מה כן יגרום לקול שלהם ל’תפוס’ את המאזין ?

רותי מסבירה שהקול אמור לשרת אותנו. ככל שהוא נשמע, דינמי, מגוון מבחינת גבהים, עוצמה וצבעי קול, מופק בקלות, נע במנעד צלילים רחב, הוא מצליח להביע קשת רחבה יותר של רגשות ומשדר מקצועיות.
לא מפתיע שאחת הסיבות לכך שאנשים אוהבים להקשיב לקריינים עם קול רדיופוני, היא שהם משדרים אמינות, נינוחות ובטחון.

אותם קריינים ושדרנים ‘מוכרים’ לנו תכנים שלא תמיד מעניינים אותנו ורק בזכות ההגשה שלהם, שובים אותנו בקסמם ומושכים אותנו להקשיב להם לאורך כל התכנית ולחזור להאזין להם פעמים נוספות. ואולי אף להסכים איתם גם אם הדעות שלהם שונות משלנו.

רותי מוסיפה שהסוד הוא למצוא את ה’ניגון’ האישי שיש לכל אחד מאתנו. אותו הבזק / ניצוץ שהוא רק שלנו.
זה שמייחד או מבדיל אותנו ונותן לנו גוון אישי.

לדבריה לכל אדם יש את הניגון המיוחד לו, ודיבור שאין בו את הניגון הזה יכול לשעמם או אפילו להציק למאזינים.

אז מה עושים? איך מגיעים לאותה זרימה דינמית דומיננטית שתמשוך אלינו ותמגנט את המאזין שלנו?
רותי מזכירה שקודם כל ניתן לשפר! ושעבודה עם איש מקצוע תעצים את התוצאות.

ובינתיים היא שולפת טיפ חשוב ביותר שמומלץ לכל אחד ליישם.

אז אם אתם מורים, מרצים שחקנים, זמרים אנשי שיווק כדאי לכם להקשיב לקולכם ממקום חדש.

טיפ מעשי :

הקליטו את עצמכם מדברים והקשיבו לקולכם כאילו הייתם אתם הקהל הלקוחות או התלמידים של עצמכם.
הקשיבו לכל המדדים שמופיעים למטה ונתחו את ההקלטה.
ראו מה אתם יכולים לשנות כבר מעכשיו שיגרום לקול שלכםלהיות אטרקטיבי יותר.
למדו איך להפיק מהקול שלכם את מלוא הפוטנציאל שלו.

קצב הדיבור – האם הוא מהיר ומילים מסוימות נבלעות או לא ברורות או שמא הוא איטי מדי, כבד ומסורבל

שטף הדיבור – האם המשפטים זורמים או נתקעים באמצע (עם הרבה הממ…. ואא….אא כאלו.)

האם יש הפסקות קצרצרות לנשימה או שאתם מדברים ברצף ובלי סימני פיסוק?

עוצמת הקול – האם הקול משנה את עוצמתו או נשאר על דרגת עוצמה קבועה, דבר שיכול לשעמם וגם להרתיע מאזינים במידה והקול חזק או חלש מידי.
גובה הדיבור – האם הקול נשמע גבוה ולחוץ יותר מאשר בדיבור היומיומי שלכם?  האם הוא נמוך מדי ולחשושי? או עמוק ונעים..
טווח צלילי הדיבור – מונטוני או מגוון? האם אפשר לצמצם את כל הדיבור שלכם לשני צלילים בלבד? או האם הדיבור שלכם עולה ויורד בהתאם לרגש או למסר שעובר בו? האם משפטים מסתיימים כולם בשאלה – כיון למעלה? או דווקא נעלמים בסופם ונשמטים.
צלול או צרוד – האם הקול נשמע צלול ונקי או מחוספס וצרוד? האם אתם מכחכחים בקולכם לפני שאתם מתחילים לדבר או בין משפטים?

ברגע שאתם מקשיבים להקלטה של קולכם, תוכלו לזהות מה חסר, ומה דורש שינוי  וכך לתקן לייחד ולעצב את ה’ניגון’ שלכם

לסיכום:

קול אטרקטיבי מושך אנשים להקשיב לאורך זמן.

קהל יגיב לקול שמשדר אמינות, צלילות, הגייה ברורה, דינמיות, גיוון, ישירות ואותנטיות

(קהל  צעיר, ידרוש ‘מנה’ גדולה יותר של  קלילות ומהירות )

לפרטים נוספים ולייעוץ ניתן לפנות לרותי

0542098228

זקוקים לייעוץ מקצועי? מלאו פרטים ונחזור אליכם עם התאמה מושלמת של מוצר




    היה מעניין? שתפו עם חברים

    צרו איתנו קשר

      קטגוריות מוצרים