הרחבת נפח הריאות ושליטה נשימתית

הדיבור והשיFeel-Better-Drink-Less-with-Deep-Breathingרה מתבצעים עם הנשיפה. איכות הקול שלנו תלויה גם בפעילות הריאות. כדי להפיק קול מיתרי הקול אמורים להסגר. האוויר הוא אחד מהגורמים שאחראי לסגירת המיתרים.

אז כיצד נגדיל את נפח ריאותינו ונשפר את הפקת הקול?

ככל שנשלוט בנשימה שלנו ונשפר את נפח הריאות בתרגול נשימתי תשתפר גם השליטה הקולית שלנו. אורך הצליל שלנו יתארך בקלות רבה יותר, ונוכל לשלוט בכמות האוויר הנכונה הנשלחת כלפי המיתרים.

וכשיש לרשותינו אספקת אוויר גדולה יותר נלחץ פחות על המיתרים. בכך יחסך מאיתנו מאמץ מיותר בהפקת הקול, והדיבור והשירה יבוצעו בקלילות ובגמישות רבים יותר.
שליטה בקול כוללת דחיסה של אוויר כנגד המיתרים תוך יצירת פיטבק. האוויר 'משחק' ומהדהד בחללי התהודה עוד לפני צאתו החוצה וכך אנו מרוויחים עוצמה שנוצרת מהאקוסטיקה של חללי התהודה.

למרבה הצער, עם הגיל קיימת הצרות טבעית של הריאות (הסימפוניות והנאדיות ). כלומר נפח הריאות יורד.
זהום האוויר, חיידקים, עישון ובעיות בריאות נוספות, יעודדו הדרדרות נוספת מהמצב האופטימלי של הריאות.
מה שיעיב על מי שקולו עיסוקו.

הצרת הסימפונות והנאדיות,תפגע ביכולת הנשימה, באורך הצליל הדהודו ואיכותו.

למרבה השמחה ניתן לשפר משמעותית את השליטה באוויר , את ניצול התהודה, ולא רק זה אלא ניתן להרחיב את הריאות בצורה ניכרת שחיונית לבריאות כללית ולהפקת קול תקינה וטובה לאורך שנים ( גם אם אנחנו כבר לא צעירים לנצח).

למי שלא מאמין עד כמה ניתן לשפר ולהרחיב את נפח הריאות (הנאדיות) מומלץ לראות את הסרטון הבא (ובשום אופן לא לנסות לבצע את זה במים).
צפו בסרטון הבא ותראו עד כמה רחוק יכולות הריאות האנושיות להרחיק!!

אז איך להתחיל-
התרגול הבא יעזור להרחיב את חלל האוויר בסימפוניות, נאדיות והריאות ובנוסף יעזור לשלוט על שחרור כמות אוויר מינימלית העולה כנגד קפלי הקול. ובכך תתיעל הפקת הקול.
בהפקת קול נכונה נדרש מינימום אוויר כדי להשיג מקסימום צליל.

התרגול מתבצע בשכיבה או בישיבה זקופה ורגועה. (לא מומלץ לבצע תרגול זה בזמן פעילות שדורשת ריכוז כמו נהיגה. יש לתרגילים השפעה מדיטטיבית ומרגיעה). כדאי לבצע תרגול זה לפני יום עבודה או לפני הופעה או הרצאה.

התרגילים הללו יהיו מצוינים כחלק מההכנה של מערכת הקול.

קחו נשימה דרך האף לספירה של 4, החזיקו את האוויר בפנים לספירה של 16 ונשפו לספירה של 8.

בזמן התרגול להרחיב את הצלעות לצדדים. להרגיש את החלק האחורי של הריאות, נמתח ומתרחב.

הספירה מהירה בהתחלה ומותאמת ליכולת האישית של כל אחד. עם ההתקדמות וההתמדה בתרגול ניתן ורצוי להאט את הקצב של הספירה כדי לשפר את היכולות.

לאחר תרגול של מספר דקות ניתן לבצע את התרגיל באותו האופן ולהוסיף בנשיפה צליל ארוך אחיד ורציף.

מומלץ לעבוד על התרגיל 3 פעמים ביום (לפחות) למשך 3 שבועות רצופים. (מי שיכול להגיע ל20 דקות בכל פעם טוב. אם לא מתאפשר אז לתרגל כמה שאפשר). ולאחר 3 שבועות של תרגול אינטנסיבי מומלץ לאמץ אותו כחלק מאורח החיים. לפחות פעמיים ביום. לפני שנת הלילה ופעם נוספת עם תחילת העומס הקולי.

מלבד התמיכה בהפקת הקול והפחתת המאמץ הקולי, שיפור נפח הריאות יתרום לתפקוד הגוף כולו. מעבר החמצן לתאי הגוף יגבר , הבריאות הכללית תשתפר והגוף יהיה רגוע יותר .

שבוע טוב

טליה