העיקר הבריאות – ירוקים

קול בריא עם שייק ירוק

CC BY-NC by rbbaird קול בריא עם שייק ירוק

 קול בריא בגוף בריא-כיצד להזין את הגוף בחלבון הבריא ביותר לבריאות הקול שלנו?

חלבונים מרכיבים את סיבי השריר ואחד מהתפקידים הבולטים שלהם הוא בניית תאים ויצירת רקמות.

החלבונים הם חומרי הבנין של הגוף (הרקמות והתאים). כשקיים מחסור בחלבון הדבר פוגע בגוף כולו וישירות בשרירים (פגיעה נוספת במערכת חיסונית , פריון, עיפות ועוד). עבודה מאומצת עם הקול דורשת לעיתים כמות כפולה מהרגיל של מנת חלבון ביום. שיקום של המיתרים לאחר פגיעה דורש אף הוא הקפדה על כמות נאותה של מנת חלבון ביום שיעזור בשיקום המיתרים .

הבעיה היא שעודף חלבון לא פחות מזיק מחוסר בו. חלק מהבעיות העלולות להופיע הם במערכת החיסון בכליות ובצפיפות העצם. אחת השאלות הנשאלת היא איזה חלבון כדאי ביותר לאכול כדי לשמור על בריאות הקול ובריאות הגוף.

מקורות של חלבון מן החי: בשר, דגים, חלב , גבינות ביצים.  מקורות של חלבון מן הצומח:אגוזים, שקדים, קטניות. לגבי חלבונים מן החי הדעות חלוקות. לעומת היתרונות הברורים יש גם חסרונות כבדי משקל. מה שברור שהחלבון מן החי מגביר את רמת החומציות מה שיוצר אצלנו בעיות נוספות שמזיקות כמעט לכל אחד בצורה גלויה או סמויה לתפעול המיתרים (חומציות שעולה כלפי המיתרים).

 

אז מהי הדרך הבריאה לספק לגוף שלנו ולמיתרי הקול שלנו את החלבון האיכותי ביותר לו הם זקוקים (ללא חשש מכמות יתר) מבלי להעלות רמת חומציות בדם ובקיבה (להיפך) ומבלי לחשוש מנזקים נוספים ורבים אחרים לבריאות שלנו:

בהתחלה גם לי היה קשה להאמין ש ירקות ירוקים יספקו את מנת החלבון הדרושה לבניית רקמת השריר לאחר מאמץ גופני ומאמץ קולי!!!!!!!!!!!!!.

 

"עלים"!!!  בעלים הירוקים קיימים חלבונים מלאים וחומצות אמינו טהורות. מחקרים מעידים שהיתרונות של העלים הירוקים הם כה רבים. והעלים הירוקים מכילים חלבון מלא!!!, חומצות אמינו, סידן ברזל ויטמינים מינרלים ותרומתם עצומה, מסייעים בהורדת כולסטרול, עוזרים להפוך את הגוף לבסיסי יותר!!! מחזקים מערכת חיסונית,תורמים למניעת מחלות אוטואימוניות, מסייעים לעיכול תקין לשיפור מראה העור לשיער בריא, ופרט שמעסיק לא מעטים מאיתנו, חומציות. הם מעודדים הפרשה של חומציות הקיבה.

 

אז אם זה כל כך טוב, אז למה לא כולם יודעים על זה?

 

הבעיה היא שחסר לנו אנזים בגוף שיודע לפרק בצורה מלאה את החומרים הפעילים בעלים. אבל, ויש כאן אבל גדול, מסתבר שמה שכן יתן לנו את היתרונות התזונתיים הוא ריסוק העלים בבלנדר!!!   הבלנדר שובר את דפנות התאים ומשחרר את החומרים הפעילים והפלאיים.

 

ולסבר את האוזן, מחקר בנושא המזון הראה שסטייק בקר  מכיל 5.4 גרם חלבון לכל 100 קלוריות לעומת עלי ברוקולי (עלים ירוקים) שמכילים 11.2 גרם – כמות כפולה (ועוד ללא שומן!!).

בעלי החיים רבים וגדולים (פרות פילים ועוד) אוכלים בעיקר ירקות ירוקים.והחלבונים שבבשר שלהן נוצרו מעשבים

ההמלצה-להתחיל את היום עם מנת שייק פירות העונה מתוקים וטריים   ולהוסיף לתוכו כמות נכבדת של חסה,צרור פטרוזיליה וכל עלה ירוק העולה על דעתכם שמצוי במטבח שלכם(ואם לא מתוק מספיק אני אוהבת להוסיף תמרים).

 

בתאבון ובבריאות

טליה TMRG