האקס פאקטור של נואם מרצה או זמר מצליח- מה מושך את הקהל? - TMRG

האקס פאקטור של נואם מרצה או זמר מצליח- מה מושך את הקהל?

מה מושך את הקהל שלכם?

מה הסודות של מורים מוערכים ונואמים נערצים??? ומה משפיע על הצלחת הזמרים.
האם זה רק קולם?
אחת השאלות המסקרנות היא לדעת מה הופך אדם ממוצע למרצה/נואם טוב, מה מושך את הקהל
ומה יגרום למורה מן המנין להיות אהוד.

וכמובן שאלת השאלות מה יהפוך זמר שלמד פיתוח קול ושולט בקולו בצורה מרשימה להצלחה מסחררת.
כולם רוצים להבין את הסוד. מה האקס פקטור, מה מושך את הקהל שגורם לך להיות בולט!! לחיוב כמובן.

האם זה גוון הקול שלך? האישיות והנוכחות שלך?
הידע והתכנים שלך היכולות הקוליות ושליטה בטכניקה קולית (לגבי זמרים).
באמר הבא ננסה לחשוף את הכלים והטכניקות הבסיסיות שהופכות מרצה נואם לפופלרי ואהוד וזמר לדמות נערצת.

הידע מכוון להיות פשוט וישומי כדי שאפשר יהיה לאמץ את מה שעשוי לתרום ל כל אחד ואחת.
אז אם נתעלם מהפן השיווקי והמסחרי שכמובן  ומסובב את העולם ושיש בו כדי להוריד או להעלות זמר פוליטיקאי או נואם ונלך רק על נתונים וכישורים בסיסיים שנחוצים ושבלעדיהם יהיה קשה להצליח נראה ש

מה מושך את הקהל על פי מחקרים :

עשינו עבורכם שעורי בית ואספנו נתוני מחקר בכדי לדעת מה מושך את הקהל ,
38 אחוזים מההשפעה שלנו על הקהל יקבע הקול שלנו
5 אחוזים מההשפעה שלנו על הקהל תקבע שפת הגוף שלנו .
וכבר עד כאן אם נעשה חשבון פשוט 38 ועוד 55 נקבל 93 אחוזים.
את  7 ה אחוזים הנותרים יקבע התוכן..( מעט!!!)

איך נשפר כל אחת ואחת מהנקודות הבאות כדי להצליח יותר בקרירה:
שפת הגוף : שפת גוף זו שפה בפני עצמה שקולט אותה מיד התת מודע שלנו.

התנועה: הדרך בה אנו מתנועעים יבליטו מידית את רמת בטחוננו העצמי. כדי לנצל את זה יש להשתמש בגוף כדי להמחיש מסרים.

מול קהל ,נדרש להישיר מבט לשמור על קשר העין. להוסיף הבעות פנים בשעת הצורך ולהוסף תנועות,
לדוגמא הרמת היד כדי ‘להגדיל’ ולהחצין את דברנו.

מאוד חשוב לשדר נינוחות!!!!! מה שיחזק את המסר של הנינוחות הוא להיות זקוף מחויך ומשוחרר. מדי פעם כדאי לזוז כדי לא לקפוא במקום. קפאון וכיווץ יעידו על חוסר בטחון וחוסר נוחות.

באמצעות שפת הגוף נוכל להחצין את הרגשות שלנו גם באמצעות תנועה ותנודה קטנטנה ומזערית יעבור המסר.  תנועה בפנים, ביד בגוף.

כדאי לא לשכוח להשתמש בגוף,

להלן מספר דוגמאות שכיחות של שפת הגוף ותרגומן ע”י תת המודע שלנו:

שילוב ידיים: התגוננות

פתיחות כפות ידיים גלויות ופתוחות לכיוון הקהל/הצופה : פתיחות

השענות לאחור :נינוחות ודומיננטיות

הנחת יד על בית החזה (שלומי שבת):  כנות ויושר.

להישיר מבט תוך כדי הרמת הסנטר :יהירות

הליכה מהירה בצעדים גדולים : החלטיות ונחישות

נענוע של הרגליים: חוסר סבלנות

התוכן:
בעולם השאו ביזנס  החוקים שונים. ולעיתים התוכן הוא משני.
מסתכלים על הקנקן ולא תמיד על מה שבתוכו.

על הבמה, מול ההמון,
המסר יתפוס 7 אחוזים בלבד (לפי סטטיסטיקה) משאר הדברים שישפיעו על הקהל. הנתון הזה מעורר תמיהה אם נחשוב פעמיים.
הנתון הזה אפילו מדאיג. במיוחד כשהדבר יהיה קשור לפוליטיקה ולמובילי דעה .

איך לשפר את התוכן:

הסוד הוא להעביר את התכנים כחוויה. לפנות אל הרגש דרך חמשת החושים. ליצור מעין תסריט תלת מימדי עשיר בריח טעם תחושה צבע וצליל.
נדרש להכין את התכנים כדי ליצור אמינות .אם נמעד בדיבור ניצור חוסר בטחון שיחבל בקשר עם הקהל.

אז מה לעשות כדי להצליח מול קהל :

לשלב בין המסר התוכן , שפת הגוף וגווני הקול מה שנקרא גם וגם.
שילוב ושכלול בין הנושאים הנ”ל יוכלו להכפיל את ההצלחה.
הסוד הוא להעביר את התכנים כחוויה. לפנות אל הרגש ולעורר תחושת הזדהות. אל הרגש פונים  דרך חמשת החושים. ליצור ולצייר מעין תסריט תלת מימדי עשיר בריח טעם תחושה צבע וצליל.

תמונה צבעונית ריחנית עטופת תיאורים תחרט בזכרון חזק הרבה יותר מאשר דיבור יבש.
אנו אמורים להכניס ‘חיות’ לתוך הטקסטים שלנו (גם הזמרים שכותבים את השירים שלהם. חשוב שיציירו ויהפכו את הטקסט לתלת ממידי עם תיאורים המכילים דמויים עם חמשת החושים)

לשחק עם הקול שלנו. להעניק מימדים רבים ככל האפשר ע”י הגברת עוצמה והחלשתה לסירוגין. משחקים עם הקול מחמשת התהודות השונות. המשחק והשינוי עם הקול יעורר את הקהל ויחזיק אותו בקשב.

להגביר ולהחליש את הקול לפי התוכן, ולהדגיש בהתאם את המילה הרצויה, (פעולות מאוד חשובות למרצים ונואמים. גם זמרים טובים יקפידו על כך ובנוסף ייצרו אפקטים עם קולם  ומעברים בין תיבות התהודה השונות. סלסולים ויברציות ועוד כדי להעשיר את התוצאות )

אם נקפיד על הדינמיקה( שינויי עוצמה) לא נשמע מונוטוניים . אלא אם  הקהל שלנו זועם או חרד. ואז דווקא דיבור רגוע ומונוטוני ישרת אותנו בכך שירגיע את הקהל.
תוספת של סיפור אישי שיגע ללב של הקהל עובדת תמיד. וגם יחרט בזכרון וייצור קשר אישי בלתי אמצעי.

מאוד חשוב שנהיה חדורי מטרה אנרגטיים ונדע בבהירות על מה ואיך אנחנו אמורים לדבר. ונדגיש כל מספר דקות את המסר שלנו.

המטרה היא בסופו של דבר להעביר איזשהו מסר. להשפיע.(נואם טוב ללא מסר לא יחדור)
(לגבי זמרים נחוצה שליטה בטקסט מבחינת ההבנה שלו לעומק. מי אמר למי, מתי, למה נאמר איפה וכו.אם לא ניתן את המימד הזה  נשמע רובוטי  ולא מרגש )
התוכן הוא אמנם מסתכם בשבעה אחוזים כגורם ההשפעה על הקהל אבל אם נמעד בדיבור ולא נדע מה לומר ניצור  חוסר אמינות שתחבל קשות בקשר עם הקהל.

לכן חשוב שנתכונן ונכין את הנאום וההרצאה מראש.

לסיכום
לפי המחקרים:
טון הדיבור שלנו ישפיע על 38 אחוזים מההצלחה שלנו. טון הדיבור מורכב מאיכות הקול העוצמות שאנו משתמשים בהן המשחקים עם הקול ועם העוצמות וכו..
הקול צריך להיות נעים לאוזן ומתאים לאישיות למעמד ולמסרים(ראו מאמר ארבעת התהודות).
שפת הגוף שלנו 55 אחוזים מההשפעה על הקהל יושפע משפת הגוף שלנו מומלץ לעמוד זקוף, ידיים משוחררות, חיוך לעיתים קרובות (חשוב להתאמן על חיוך) קשר עין. ובכללי להיות משוחרר ונלהב.
לדבר דרך הגוף. תנועה קטנטנה יכולה להעביר מסר רב משמעי ומשפיע.
תוכן: ליצור תוכן מרגש (בו נשתמש ונעזר בחושים)  מעורר ומוחשי (שנייצר תסריט עם תמונות ברורות).

בהצלחה,

טליה

TMRG מומחים לקול

זקוקים לייעוץ מקצועי? מלאו פרטים ונחזור אליכם עם התאמה מושלמת של מוצר




    היה מעניין? שתפו עם חברים

    צרו איתנו קשר

      קטגוריות מוצרים