מאמץ קולי דורש  אנרגיות כדי שהשרירים יעבדו בצורה תקינה. השרירים זקוקים לחלבון. חלבון מהחי יוצר חומציות. מוצרי חלב עלולים ליצורbanana-fb ליחות. ארוחה מלאה תעייף אותנו ולא תשאיר לנו אנרגיה זמינה לפעילות קולית אינטנסיבית. קפה לא טוב. אלכוהול אסור כי מייבש את המייתרים. עגבניות חצילים לא..

ומה לא…

חשוב :

שהמזון לא יגרה את מערכת הנשימה ויצור ליחות ושחומציות לא תעלה מהושט ושלא תצרוב את המיתרים.

כמה בעיות!!!  אבל פתרון אחד פשוט.

אכלו  בננות בשלות לפני המאמץ הקולי, במהלכו, ואחריו.

הבננה מכילה בנדיבות פחממות, חלבונים, ברזל, ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים . היא קודם כל מקור לאנרגיה מיידית ומתמשכת. וכשנאכל אותה נרגיש את התחדשות האנרגיה ברמה המיידית.  מכילה שלושה סוגי  סוכר טבעיים שמאיצים את האנרגיה בגוף .

מתברר שהבננה היא הפרי הנבחר  בתפריט של האתלטים המובילים בעולם.  מלבד האנרגיה הנפלאה היא גם מועילה לנו כספורטאים(מיתרים=שרירים) בגלל תכולת החלבון הזמין .

עוד בונוס-

בבננות יש סוג של חלבון שנקרא טריפטופן שהגוף ממיר לסרטונין. הסרטונין אחראי למצב רוח מרומם ושיפור כללי בתחושה שלנו. גם הרמות הגבוהות של ויטמינים מקבוצת בי תורמות להרגעת מערכת העצבים.  הבננה עשירה בברזל ובאבץ, ו מעוררת את ייצור ההמוגלובין בדם ולכן עוזרת בתפקוד המיתרים (כיווצים שחרורם עיבויים ודיקוקם).

ואם לא די בכך, בין יתר היתרונות הנוספים שלה (טיפול בעיות עיכול, לבעיות לחץ דם, מפחיתה סיכן לשבץ, מווסתת רמות סוכר ועוד..) במידת הריכוז שלנו (בגלל כמות האשלגן והסוכר האיכותי והזמין למוח). תעזור מה שלא יזיק לאף זמר,איש עסקים, מורה, זמר , מרצה וכו.

ואחד הדברים המציקים לרבים מאיתנו-

צרבת (או חומציות סמויה שהורסת לנו את הקול גם מבלי שנרגיש ממש חומציות או צרבת)
בננה ידועה כנוגדן מעולה לחומציות בקיבה, היא נוגדת באופן טבעי את תסיסת הקיבה,מנטרלת עודפי חומציות ומפחיתה גירויים ברירית ובדפנות הקיבה .

חשוב!!!לאכול בננה על קיבה ריקה!!! ובהפרש של חצי שעה מתחילת  ארוחה שלאחריה
אז אם אתם סובלים מצרבת כרונית וגם אם לא: תוסיפו בננות לתפריט היומי לפני במהלך או אחרי הפעילות הקולית.   .

 

בתיאבון

שבוע טוב

טליה