איך לשמור על הקול לאריכות ימים . כבר מהיום. - TMRG

איך לשמור על הקול לאריכות ימים . כבר מהיום.

מאמינה שמי שיצפה בסרטון הבא לא יוכל להישאר אדיש (זמר בן 92).

מקווה שהמאמר בליווי הסרטון יאיר באור חיובי את האופק והעתיד של מי שקולו עיסוקו ולא יחשיב 'גיל מתקדם' כמחסום בלתי נמנע לשמור על הקול. וכמובן שיעודד לעמול ולשמור על הבריאות הכללית והקולית כי יש תקווה ויש עתיד. וכל אחד שמיתריו שלמים ובריאים יכול..


בניגוד להרבה ענפי ספורט בהם היכולות והכושר תלויים ישירות במצב הגוף כולו העיסוק הקולי יכול להמשיך ולהמשיך במיטבו. למרות הגיל לאורך השנים. כפי שראינו בסרטון. והעובדה מדברת בעד עצמה… מיתרי הקול יכולים לשרת אותנו למשך שנים רבות עם איכות טובה מאוד גם כמרצים/דוברים וגם כזמרים אם נשמור על הגוף שלנו וניישם  תרגילים כדוגמת המובאים כאן בהפקת הקול. (כמובן שבכל בעיה ותלונה שקשורה למערכת הנשימה או העיכול שמפריעה להפקת קול אנו ממליצים לטפל עם מוצרים טבעיים. המיועדים לכך. ובאופן כללי מומלץ להעזר בקלינאי תקשורת או מורים לפיתוח קול שיכוונו אתכם לתמיכה טובה לקול.

אנשים רבים מאבדים את איכויות קולם עם השנים.עקב עומס רב מדי , שימוש לא נכון, חוסר מודעות לקול והזנחה של בעיה שקיימת. וחבל!!! כי זה לא מחויב המציאות! ניתן לשמור על הקול גם בגיל מופלג כמו אנג'לו!

אנו נפגשים ביותר ויותר מקרים הפוכים בהם לקוחות בני 70 פלוס פונים אלינו לשתף שקולם נשמע טוב בהרבה מאי פעם בעבר כשהם מטפלים בקולם (ורוכשים מיומנות וטכניקות לפי הצורך)

כמובן שלא נוכל להתעלם מכך שהגוף נתון לתהליך הדרגתי של הזדקנות. כבר מסוף שנות העשרים.הגיל נותן אותותיו על הכושר הגופני שלנו ועל החוסן האישי והנפשי. בהדרגה. התהליך כולל האטת ההתחדשות  הביולוגית של התאים שלנו ,נטייה שהולכת וגוברת למחלות . החלשות של שרירי הגוף  הבטן שרירי ריצפת האגן שתורמים לתמיכה הקולית ועוד תופעות .

אבל למרות הכל יש סידרת תרגילים שיכולים לחזק את הקול ולשמור עליו צעיר.

כמה תרגילים שיעזרו לשמור על הקול שלכם:

התרגילים מיועדים גם לזמרים וגם לאנשים שמדברים שעות רבות באינטנסיביות או לדוברים בעוצמות חזקות מול קהל ומציג תרגילים שיאפשרו לשמור על הקול.

ראשית נחדד את הנושא של התנגדות. תנועת השרירים בהתנגדות יוצרת תחושה של חיות מחודשת ואנרגיות בשרירים בעצמות וברמת התא.

עלינו להרגיל את השרירים לפוזיציות מסוימות שמספקות תמיכה לקול שהיא מעין התנגדות כנגד יציאת האוויר וע"י כך ניצול מקסימלי של האנרגיה העומדת בפנינו.

המסקנה לאורך השנים של אנשי מקצוע בתחום הקול היא שחשוב במיוחד לחזק את הפקת הקול ע"י תרגילי התנגדות ספציפיים כדי לשמור על הקול לאורך זמן.

לא מדובר על תרגילים קשים. נהפוך הוא אלו הם תרגילים פשוטים עם התנגדות קלה. שקל לתרגל ומה שחשוב להוסיף אותם לפעילות הקולית.

התחושה דומה לעצירה. להתאפקות.

תמיכה

התרגילים הבאים קשורים ישירות לתמיכת הסרעפת שכל כך חשובה לנו כדי לשמור על הקול לאורך השנים. יש לשים לב שככל שרמת הקושי והעוצמה עולים אז אנו מפעילים את ההתנגדות יותר ויותר. אם לא מרגישים צורך והקול יוצא בקלות אז יתכן שאין צורך להשתמש בכך. אבל כשהמשימות הקוליות קשות יותר עוצמות חזקות, זמן ממושך, צלילים גבוהים חשוב שמיד נהיה במודעות לנושא.

  1. חיזוק השרירים הבין צלעיים. בזמן שאיפה הצלעות מתרחבות כלפי חוץ במהלך הגברת הקול לעוצמה חזקה אנו ממשיכים להתנגד ולהרחיב אפילו יותר את הצלעות (למרות הרצון שלהן לכיוון השני)  .
  2. תרגול עם  מתיחת הידיים לצדדים כשאנו מחזיקים קפיץ בין הידיים משקולות או סרט פילטיס.(יישום התנועה בזמן הגברת קול. צעקה או שירה עוצמתית)
  3. כיווץ השרירים של הגו (זוקפי הגו) להפקת קול חזקה. זוקפי הגו מצויים לאורך עמוד השדרה בחלקו האחורי והם אחראים על היציבות של עמוד השידרה.גם הם מהווים יסוד ותמיכה ולכן כדאי שנעזר בהם.(ניתן לדבר בקול רם או לשיר כשהידיים למעלה ואנו מושכים אותם למטה עם אותו רעיון של התנגדות שמוסיף אנרגיה לשרירים)
  4. חיזוק שרירי הבטן וריצפת אגן(הבטן נחלשת והשרירים מתרופפים עם השנים או עם העומס) והוספת כיווץ בזמן עומס קולי תוסיף כוח.
  5. יש שמכניסים טיפה את הבטן העליונה (אזור מקלעת השמש ממש מתחת לסרעפת), או האמצעית או ריצפת האגן. יש שמוציאים טיפה בטן עליונה מתחת לסרעפת או שמוציאים את הבטן . יש שמרגישים את הכיווץ בזוקפי הגו. יש שמקבלים את התנופה מכיפוף הברכיים. יש שמחיזוק הירכיים ויש שהתנועה שלהם היא רק במחשבה ולא ירגישו עבודה חיצונית אלא יחשבו בלבד על הדברים.

חשוב להתנסות ולגבש את אחת הדרכים שעובדות עבורכם. והעיקר ליישם.

תרגילים נוספים שמחזקים את הפקת הקול ועוזרים לשמור על הקול. כדאי לתרגל אותם עם אחת הפעולות שלמעלה (כיווץ בטן, כיווץ זוקפי הגו, כיווץ אגן וכו)

 

תרגילים עם עיצורים.

  1. לומר את העיצורים הבאים בחזרתיות ובהתנגדות  כשעיקר הכוח הוא לאו דווקא בגרון אלא בפה שפתיים ובלשון .
  2. לומר את האותיות בהתנגדות (בכוח) כדי לחזק את השרירים בפה.
  3. לומר ברצף את ההברה

פף פף פף פף….

ב ב ב ב ב….

טס טס טס טס….

 

מצאו בחרו ותרגלו את הדרך שלכם. או כמה דרכים יחד.

במקביל תמיד כדאי להעמיק  את הידע אצל אנשי מקצוע.

ולהגביר אורח  חיים בריא  (ניתן לשמור או לטפל בבית הקול עם מוצרי טי אמ אר ג'י שיוסיפו איכויות וירחיבו את האפשרויות העומדות בפנינו לשמור על הקול)

 

אומנם אין ביכולתנו להזיז את מחוגי הזמן, אך נוכל ללמוד להאט את מהלכם ולהנות מקול בריא ויפה לאורך זמן.

 

שבוע טוב,

טליה

TMRG

 

זקוקים לייעוץ מקצועי? מלאו פרטים ונחזור אליכם עם התאמה מושלמת של מוצר




    היה מעניין? שתפו עם חברים

    צרו איתנו קשר

      קטגוריות מוצרים