דיסק "תרגילים קוליים לפני ואחרי מאמץ קולי" (מס 11)

disk21

דיסק "תרגילים קוליים לפני ואחרי מאמץ קולי" וידאו ושמע, 25 דק'

50.00

לייעוץ ושירות לקוחות

מתאים ל: זמרים, חזנים, שחקנים, מרצים ומורים ולסובלים מעומס הנזקקים לשחרור הקול.

דיסק וידאו ושמע, 25 דקות, תרגול טכניקות שחרור והרפיה קוליים.

מטרה: לאמן את שרירי מערכת הקול בצורה המאפשרת להגיע לגמישות ולהרפיית המיתרים. אחת הסיבות הנפוצות לצרידות היא עומס יתר שמתבטא בהתכווצות שרירי הקול. הדיסק יאפשר לשים דגש מיוחד על דרך הפקת קול קלילה ושחרור והרפיה של המייתרים.

נשימת אף איטית – מרפה את הגרון ומאפשרת לו לפעול ללא מאמץ. הפעולה מרגיעה את הגוף כולו ועובדת באופן פעיל על מערכת העצבים ומערכת השרירים. בזמן השירה והדיבור על קנה הנשימה להיות פתוח ולא מכווץ כדי שהאוויר/צליל יעברו דרכו בחופשיות. בתרגילי הנשימה שלפניך – שרירי הגוף והגרון יתרפו כך שיתאפשר מעבר חופשי של אוויר והקול יזרום בחופשיות  האוויר יעסה את אזור המיתרים והגרון ובכך תתרחש ההרפיה הרצויה בגרון.

דיבור ושירה מורכבים מתנועה והפעלת שרירים (כיווץ והרפיה),
שליטה באוויר (לחץ מתון על המיתרים – שליטה באורך צליל, יציבות וניתוב האוויר לתיבות התהודה)
התרגול הקולי מגביר זרימת דם לשרירים,
מחזק אותם ומכין אותם לפעולה מאומצת. השחרור הקולי מרפה את השרירים לאחר העבודה.
יש לבצע תרגילים המגבירים את גמישות המיתרים כדי להגיע למיצוי היכולת והרחבת טווח התנועה.
שחרור והגמשת מיתרי הקול יקטין סיכון לצרידות.
הכנת הקול לפעולה מאומצת אורכת כחצי שעה ויש לבצעה בשעה שלפני הפעילות הקולית.
את התרגילים יש לבצע ללא לחץ.
כדאי לבצע מנוחה של 10 שניות בין תרגיל לתרגיל.
טיפים כלליים
כדי לעזור לסובלים מפחד במה – מומלץ לבצע תרגילי נשימת אף 3 פעמים ביום. (נשימה רגועה מהאף עם פה סגור)
5 דקות בכל פעם. תוך כדי מחשבה על הרפית איברי הגוף השונים.
ניתן להשתמש בדמיון ולהריץ בעיני רוחנו תסריט שלנו מופיעים בצורה הטובה ביותר
ומרגישים שלווה והצלחה.
תרגיל – לבצע שחרור של עמוד שדרה ואזור העורף על כ ד ו ר פי זי / כ ד ו ר פ י ל ט י ס .
אנו שומטים את ראשנו לאחור ומתגלגלים על הגב על הכדור.
תרגילים – ביצוע תרגילי גמישות לשרירי הצוואר והשכמות-בין 4-5 פעמים כל תרגיל, להוריד את הסנטר למטה כלפי החזה.
ולשחרר. למשוך צוואר כלפי מעלה ולשחרר, להרים את הכתפיים לחכות כ 4 שניות ולשחרר לפתוח ולסגור את הפה.
לשחרור הלסתות-הנעת הלסתות ל 2 הצדדים וקדימה ולאחור.
להקפיד על מזון חי כחלק בלתי נפרד מהתפריט היומי – ירקות ופירות חיים גרעינים אגוזים ושקדים.
להקפיד על כמות מספקת של שתיית מים. לשמור על שעות שינה קבועות ומספקות.
לפני הופעה או הרצאה – לנוח ולהרפות את הגוף.

אין עדיין חוות דעת.

Be the first to review “דיסק "תרגילים קוליים לפני ואחרי מאמץ קולי" (מס 11)”