דיסק “שחרור והרפיה" (מס' 12)

disk
1 מתוך 5 מבוסס על 1 דירוגי לקוח

דיסק שמע "שחרור והרפיה" 30 דק'

30.00

לייעוץ ושירות לקוחות

מתאים ל: כל אחד.

דיסק שמע בלבד, 30 דקות, תרגילי נשימות אף.

המלצות: לפני ואחרי מאמץ קולי ותרגול יומי של 15 דק'

לתרגול הנשימה מומלץ להוסיף תרגול לחיזוק שרירי הבטן והסרעפת. בשאיפה הבטן נדחסת

למטה והחוצה.ובנשיפה חוזרת למקומה הטבעי. וחוזר חלילה.
אחת הסיבות הנפוצות לצרידות היא – עומס יתר – דהיינו התכווצות שרירים וחוסר הרפיה. יש לשים דגש מיוחד על דרך העבודה – שחרור והרפיה, נדרש להתמיד ולהתאמן כדי לשמור על התיאום בין הפקודות המגיעות לשרירים מהמח (עד להקניית זיכרון שרירי) שליטה על הדיבור והשירה בצורה מקצועית- היא עניין נרכש ומחייב למידה כמו רוב סוגי הספורט השונים.
היכולות נרכשות עם התרגול במהלך הזמן.

במהלך ההאזנה לדיסק יש להוסיף עיסוי עם אצבעות היד של הגרון. תנועות עדינות של ליטוף הגרון מלמעלה למטה. ולאחר מכן נענוע באזור הגרגרת מצד לצד.

כדי להגיע לשליטה בדיבור ובשירה מומלץ לתרגל תרגילי נשימה כ -15 דקות ביום יתרונות נוספים שהתרגול היומי מקנה:
אחת הסיבות לצרידות היא דחיפה חזקה של האוויר.
המיתרים נצמדים בחוזקה ונשחקים הדיבור/שירה צריכים להתבצע באופן זורם ומעודן. ללא לחץ על זרם האוויר.
התרגול תורם לשיפור זרם אוויר אחיד. בנוסף – התרגול משחרר את מערכת העצבים ועל כן מרפה את הגוף.
מצוין כשחרור לפני עליה לבמה ובכלל.

ודבר אחרון – הוצאה רבה מדי של אויר בזמן שירה (אויר נדחס במיתרי הקול) עלולה לדחוף ליחה לכיוון הגרון שתקשה ותחסום הוצאת צליל נקי (לחץ האוויר דוחף מעלה את הליחות המצויות באזור) לכן- כל כך חשוב לתרגל נשימה נכונה !!!

 

דיבור ושירה מורכבים מתנועה והפעלת שרירים (כיווץ והרפיה),
שליטה באוויר (לחץ מתון על המיתרים – שליטה באורך צליל, יציבות וניתוב האוויר לתיבות התהודה)
התרגול הקולי מגביר זרימת דם לשרירים,
מחזק אותם ומכין אותם לפעולה מאומצת. השחרור הקולי מרפה את השרירים לאחר העבודה.
יש לבצע תרגילים המגבירים את גמישות המיתרים כדי להגיע למיצוי היכולת והרחבת טווח התנועה.
שחרור והגמשת מיתרי הקול יקטין סיכון לצרידות.
הכנת הקול לפעולה מאומצת אורכת כחצי שעה ויש לבצעה בשעה שלפני הפעילות הקולית.
את התרגילים יש לבצע ללא לחץ.
כדאי לבצע מנוחה של 10 שניות בין תרגיל לתרגיל.
טיפים כלליים
כדי לעזור לסובלים מפחד במה – מומלץ לבצע תרגילי נשימת אף 3 פעמים ביום. (נשימה רגועה מהאף עם פה סגור)
5 דקות בכל פעם. תוך כדי מחשבה על הרפית איברי הגוף השונים.
ניתן להשתמש בדמיון ולהריץ בעיני רוחנו תסריט שלנו מופיעים בצורה הטובה ביותר
ומרגישים שלווה והצלחה.
תרגיל – לבצע שחרור של עמוד שדרה ואזור העורף על כדור פיזי / כדור פילטיס .
אנו שומטים את ראשנו לאחור ומתגלגלים על הגב על הכדור.
תרגילים – ביצוע תרגילי גמישות לשרירי הצוואר והשכמות-בין 4-5 פעמים כל תרגיל, להוריד את הסנטר למטה כלפי החזה.
ולשחרר. למשוך צוואר כלפי מעלה ולשחרר, להרים את הכתפיים לחכות כ 4 שניות ולשחרר לפתוח ולסגור את הפה.
לשחרור הלסתות-הנעת הלסתות ל 2 הצדדים וקדימה ולאחור.
להקפיד על מזון חי כחלק בלתי נפרד מהתפריט היומי – ירקות ופירות חיים גרעינים אגוזים ושקדים.
להקפיד על כמות מספקת של שתיית מים. לשמור על שעות שינה קבועות ומספקות.
לפני הופעה או הרצאה – לנוח ולהרפות את הגוף.

  1. 1 מתוך 5
    1 מתוך 5

    :

    is this available in English?

    • :

      not at the moment. but we are working on translating all our products so keep checking our international website http://www.tmrgsolutions.com

הוסף חוות דעת