דיסק "תרגילים קוליים – יסודות והדרכה לדיבור נכון" (מס' 13)

דיסק "תרגילים קוליים – יסודות והדרכה לדיבור נכון" 30 דק' וידאו ושמע

50.00

לייעוץ ושירות לקוחות
קטגוריה:

מתאים ל: כל אחד (חשוב גם לזמרים)

30 דקות . דיסק וידאו ושמע

שימוש קולי אינטנסיבי נחשב כספורט ונדרשת תשומת לב לדרך הפקת הקול והרפייתו. שימוש קולי לקוי גורם לכיווץ ומתיחה פתאומיים של השרירים=עייפות קולית. לחץ אוויר חזק על המיתרים יגרום לשחיקתם המהירה. מאמץ יתר של שרירים באזור הצוואר והפנים יגרום לצרידות וקושי. (התרגילים מיועדים גם למרצים מורים וזמרים כחלק משחרור הקול לפני ואחרי מאמצים קוליים בנוסף לדיסק מס' 11.

דיסק זה מומלץ לזמרים וחזנים על מנת לאמן את שרירי מערכת הקול ולהגיע לגמישות והרפיה.
הדיסק יכול לשמש גם כחימום לפני מאמץ קולי וכהרפיה לאחריו.
למורים מרצים ושחקנים – האימון רלוונטי לא פחות לחיזוק והרחבת  המנעד הצלילי(טווח התנועה) וכמובן לחיזוק והרפיה של מערכת הקול. עצם פעולה זאת תשפר יכולות קוליות ותמזער בעיות קול עתידיות.

דיבור נכון – שימוש קולי לקוי גורם לכיווץ ומתיחה פתאומיים של השרירים = עייפות קולית/צרידות מורה/גננת/זמר/חזן נחשב כספורטאי שנדרש לתת תשומת לב מיוחדת לפעולת השרירים הקשורים לפעולה הקולית. לדוגמא – מנוחה, דרושה הרפיה של שבריר שנייה במהלך השירה/דיבור בין המשפטים להתאוששות השריר. מאמץ יתר של שרירים באזור הצוואר והפנים יגרום לצרידות וקושי.

וזאת רק ההתחלה.
כדי לדבר נכון ללא קושי ומאמץ – הקשיבו לדיסק! חזרו עליו ככל הנדרש עד להפנמה ויישום הנושא

דיבור ושירה מורכבים מתנועה והפעלת שרירים (כיווץ והרפיה),
שליטה באוויר (לחץ מתון על המיתרים – שליטה באורך צליל, יציבות וניתוב האוויר לתיבות התהודה)
התרגול הקולי מגביר זרימת דם לשרירים,
מחזק אותם ומכין אותם לפעולה מאומצת. השחרור הקולי מרפה את השרירים לאחר העבודה.
יש לבצע תרגילים המגבירים את גמישות המיתרים כדי להגיע למיצוי היכולת והרחבת טווח התנועה.
שחרור והגמשת מיתרי הקול יקטין סיכון לצרידות.
הכנת הקול לפעולה מאומצת אורכת כחצי שעה ויש לבצעה בשעה שלפני הפעילות הקולית.
את התרגילים יש לבצע ללא לחץ.
כדאי לבצע מנוחה של 10 שניות בין תרגיל לתרגיל.
טיפים כלליים
כדי לעזור לסובלים מפחד במה – מומלץ לבצע תרגילי נשימת אף 3 פעמים ביום. (נשימה רגועה מהאף עם פה סגור)
5 דקות בכל פעם. תוך כדי מחשבה על הרפית איברי הגוף השונים.
ניתן להשתמש בדמיון ולהריץ בעיני רוחנו תסריט שלנו מופיעים בצורה הטובה ביותר
ומרגישים שלווה והצלחה.
תרגיל – לבצע שחרור של עמוד שדרה ואזור העורף על כ ד ו ר פי זי / כ ד ו ר פ י ל ט י ס .
אנו שומטים את ראשנו לאחור ומתגלגלים על הגב על הכדור.
תרגילים – ביצוע תרגילי גמישות לשרירי הצוואר והשכמות-בין 4-5 פעמים כל תרגיל, להוריד את הסנטר למטה כלפי החזה.
ולשחרר. למשוך צוואר כלפי מעלה ולשחרר, להרים את הכתפיים לחכות כ 4 שניות ולשחרר לפתוח ולסגור את הפה.
לשחרור הלסתות-הנעת הלסתות ל 2 הצדדים וקדימה ולאחור.
להקפיד על מזון חי כחלק בלתי נפרד מהתפריט היומי – ירקות ופירות חיים גרעינים אגוזים ושקדים.
להקפיד על כמות מספקת של שתיית מים. לשמור על שעות שינה קבועות ומספקות.
לפני הופעה או הרצאה – לנוח ולהרפות את הגוף.

אין עדיין חוות דעת.

Be the first to review “דיסק "תרגילים קוליים – יסודות והדרכה לדיבור נכון" (מס' 13)”